Food & health I Alma
Campagne waar studenten nog meer #honger van krijgen
Gekke menu's op Facebook en Instagram
Klant: Alma
Activiteiten:
Concept / Copywriting / Print (affiche, postkaart) / Social media / Actie website / Website
Alma's missie bovenaan het menu
In een persbericht van augustus 2022 meldt Alma dat de maaltijden vanaf september prijzen zullen stijgen. De verhoogde voedselprijzen en de indexering van de lonen worden aangehaald als belangrijkste redenen.
Ondanks deze prijsaanpassingen blijft Alma trouw aan haar maatschappelijke rol om gezonde, lekkere en duurzame maaltijden aan te bieden tegen betaalbare prijzen. Bij het begin van het nieuwe academiejaar start Alma, in een creatieve samenwerking met Erinas, een digitale promocampagne.
Lekker op Facebook en Instagram
Van bij de start wordt beslist om de studenten aan te spreken via media die het sterkst aan hen appeleren: de socials. Klassieke en minder klassieke gerechten en desserts verschijnen in gekke en grappige posts en animaties op Facebook en Instagram. Naar aanleiding van populaire events (o.a. Wereldbeker voetbal) worden er likkebaardende wedstrijdjes opgezet.
Loopt het water je in de mond?
Wil je zien wat er nog meer op Erinas' menu staat? Inviteer jezelf voor een goed gesprek.